בשנים האחרונות עולם הטסטים לוקח צעד אחד קדימה וחיבר את אנשי התחום העיסקי עם אבטחת איכות תוכנה
ובכך יצר סגירת מעגל.
בעזרת פרוק כל התהליכים העיסקיים לעולם של קומפוננטות בדומה לבניית פיתוח תוכנה משלב הפונקציונלוית נוצר השלמת ידע של כל מחזור הפרוייקט.
שלב אפיון קומפוננטות הידניות מאפשר לתת תשתית מקיפה ומעבר חלק לאוטו', אשר מגיע כחלק מהאפיון הכולל של המערכת הנבדקת, ניתן לבצע כבר בשלב זה איבחון של השדות הנבדקים עם מאפינים מתאמים לבדיקה, ועריכים של ברירת מחדל למשתנים האלו, ניתן לבצע מתאר של כל פרמטר בכדי לאפשר למשתמש להזין את הנתונים הרלוונטים בזמן הרצת התסריט. כל קומפוננטה בדומה לפונקצייה ניתן לקרוא לה מספר פעמיים עם ערכים שונים למשתנים ובכך ניתן ליישם בדיקות יחדיה בצורה קלה.
מעבר למערכת אוטו' כלשהי מתבצעת בזמן מהיר עם אפיון והתערבות הבודק הדני והמשתמש כבר בשלב פיתוח הקומפוונטה.
מומלץ להקים מספר קומנפוננטות של תשתית אשר יתנו מענה לכל סוג של אובייקט כגון שדה, רשימת בחירה, תיבת סימון וכ'ו לטכנולוגייה הנבדקת ובמקביל יש ליצור מספר קומפוננטות ספציפיות אשר יתנו את הענה הקל לבודק וקיצור התהליך בזמן עריכת התסריט, בדומה לכתיבת קוד נקי של תוכניתן גם כאן התוכנית הראשית / TestPlane / כתיבת התסריט / STD תיהיה נקייה משורות מלל אלא תתאפיין אך ורק בקיראה לקומפוננטות והחזרת ערכים.
חברת SOW נותנת שירותי יעוץ בנושא על ידי מיטב המהנדסים בארץ ומחול.
מהו מחזור תקלה ?
אחד ממשימות החשובות ביותר של בודק התוכנה היא כמובן איתור התקלה בכל מתודולוגיה כזו או אחרת,
אולם ניהול התקלה לא פחות חשוב ממציאת התקלה.
סטטוסים
NEW / חדש – בסטטוס זה נפתחת כל תקלה, אשר נמצאה אצל הבודק, משימתו של הבודק לנתח את הבאג לשחזר אותה ולהעביר את כל המידע והאינפורמציה אשר ברשותו בכדי שהניתוח ושחזור התקלה יהיה פשוט כמה שיותר לתוכניתן.
תקלה זו עוברת למיון וניהול על על ידי ראש צוות הבדיקות ישנן אירגונים שמעבירם לראש צוות הפיתוח.
OPEN/ נפתח – תקלה אשר עברה את הסינון הראשוני של ראש צוות ה QA או ראש צוות הפיתוח ועובר לשלב היישום ותיקון התקלה על ידי הפניית התקלה לגורם הרלוונטי.
NoBug / לא תקלה – סטטוס זה משתנה על ידי המפתח כאשר הוא מגלה לאחר חקירה כי התקלה שנפתחה על ידי הבודק איננה תקלה וכי אין לטפל בה (כמובן שעליו לפרט). התקלה חוזרת חזרה לבדוק לאישור סופי.
Fixed / תוקן – סטטוס זה משתנה על ידי המפתח כאשר הוא מגלה לנכון כי התקלה אכן BUG ומתקן אותה ומעביר חזרה לבדיקות לבודק לאישור סופי.
Reopen / נפתח מחדש – סטטוס זה משתנה על ידי הבודק או ראש צוות הבדיקות כאשר תקלה חוזר כתוקן או כלא באג והבודק מגלה כי התקלה לא תוקנה או התקלה שנרשמה כ לא תקלה לא הייתה ברורה מספיק לאיש הפיתוח ואין הוא הבין את מהות התקלה.
בשלב זה הבודק מעביר את מירב האינפורמצייה לתוכניתן בכדי להבין את סיבת החזרת התקלה אליו, בדרך כלל בליווי צילום מסך / סרט וידיאו וכ'ו. יש לשים לב שלא יווצר מצב של "פינגפונג" אשר תקלה חוזרת וקופצץ בין אנשי הבדיקות לאנשי הפיתוח ולכן לאחר reopen אחד לא נחזיר שוב את התקלה לתקלה חוזרת אילה נשב יחד עם התוכניתן להבחנת התקלה.
Closed / סגור – בסטטוס זה נסגרת כל תקלה כאשר מסתיים מחזור התקלה, כאשר יש הסכמה על התקלה מצד הפיתוח או ה QA ניתן לסגור את התקלה. סטטוס זה משתנה על ידי הבודק בלבד.
לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם צוות המומחים שלנו הפועל 24 שעות 7 ימים בשבוע , 03-5753155